mgr Judyta Łącka

IMG_1055p Ukończyłam pięcioletnie studia magisterskie na Uniwersytecie Medycznym w Gdańsku kierunek fizjoterapia. Pracę zawodową rozpoczęłam w 2010 roku. W swojej pracy z pacjentem wykorzystuję wiedzę i doświadczenie zdobyte w czasie studiów jak i kursów specjalistycznych.

Największe doświadczenie zawodowe posiadam w pracy z pacjentami :

  • Po urazach ortopedycznych (skręceniach, zwichnięciach, złamaniach)
  • Operacjach stawów (artroskopiach, rekonstrukcjach więzadeł, alloplastykach stawów)
  • Ze schorzeniami kręgosłupa w tym skoliozami
  • Trening funkcjonalny tancerzy i sportowców

 

Ukończone Kursy:

  • Diagnozowanie i leczenie zespołów bólowych kręgosłupa i kończyn metodą Mc Kenzie – Terapeuta Certyfikowany – Instytut Mc Kenziego Polska – Dr Tomasz Stengert
    • Współczesne metody diagnozowania i leczenia tkanek miękkich – Dr Jarosław Ciechomski, D.O
      • PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) – mgr Ewa Górna
      • Masaż funkcyjny, poprzeczny i inne techniki wykorzystywane w fizjoterapii – dr Piotr Kwiatkowski
      • Trening motoryczny w tańcu, balecie i gimnastyce artystycznej – dr Tomasz Chmielewski
      • Kinesiology Taping – kurs zaawansowany – mgr Tomasz Senderek
      • Diagnostyka obrazowa narządu ruchu dla fizjoterapeutów – Piotr Godek
      • Diagnostyka i terapia skolioz wg koncepcji FITS (Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz) – dr Marianna Białek, mgr Andrzej Mhango

 

Moje zainteresowania pomagają mi w pracy. Jako nastolatka trenowałam karate. Przez ostatnie siedem lat trenowałam taniec współczesny i klasyczny (balet). Obecnie jeżdżę konno.

Różnorodne formy ruchu pozwalają lepiej odczuwać nasze ciało, a to pozwala dokładniej kontrolować je w przestrzeni. Poprawia się nasza koordynacja, równowaga, sprawność. Te cechy ułatwiają pracę z pacjentem.

Terapeuta, który ma dobrą świadomość własnego ciała, lepiej tłumaczy i pokazuje ćwiczenia.

Pacjent szybciej uczy się nowych czynności ruchowych, rozumie je i czuje. Koryguje złe nawyki ruchowe (które doprowadziły do dysfunkcji lub pogłębiają istniejącą) i zastępuje je prawidłowymi ruchami funkcjonalnymi.